Followers

Sunday 12 February 2012

IPT yang menawarkan jurusan perakaunan

Antara IPT yang menawarkan kursus Perakaunan

Awam:


1. Universiti Malaya
2. Universiti Teknologi Malaysia
3. Universiti Teknologi MARA
4. Universiti Sains Malaysia
5. Universiti Putra Malaysia
6. Universiti Malaysia Sarawak
7. Universiti Malaysia Sabah
8. Universiti Islam Antarabangsa
9. Universiti Tun Hussien Onn Malaysia


Swasta:

1. Universiti Tenaga Nasional
2. Adorna Institute Of Technology
3. Brickfields College & Country Heights Education Sdn. Bhd.
4. Institut Teknologi Pertama
5. Inti College
6. Kolej IKRAM
7. L&G – Twintech Institute Of Technology
8. Sepang Institute Of Technology
9.Kolej Tunku Abdul Rahman

25 comments:

  1. Boleh jamin ke boleh dapat kerja kalo ambik jurusan perakaunan..ramai yang kata susah nk dpt kerja..kalau dapat pun yg pointer 3.50 keatas..minat sangat nk kerja bank....bhgian kewangan ke...tapi masih teragak takot menganggur...sy masih menunngu result spm 2012..

    ReplyDelete
  2. yg penting blaja dgn bersungguh......npe bangsa lain berjaya?? coz dia xpernah takut dgn pointer... makin tggi pointer, makin bgus...adik sy dlu x yakin ble amik akaun..tp dia blaja dgn sehabis kudrat..alhamdulliah di matrik, dia amik akaun, n dpt result 4 flat...yg penting usaha... n ingt,keje adalah rezeki dr allah...memohon dan meminta..... n berusaha sehabis baik...

    ReplyDelete
  3. Kalau x ambil subjek prinsip akaun masa spm, boleh tak ambik jurusan perakaunan di IPTA/IPTS?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kena ada kos perdagangan / ekonomi asas / perakaunan . Baru boleh ambik kos akaun

      Delete
    2. Dia kena ada kos perdagangan / ekonomi asas / perakaunan . Baru boleh ambik kos akaun

      Delete
    3. Takdelah. Boleh je. Ambik asasi sains pengurusan ekonomi,atau diploma, atau terus sambung CAT kalau mmg nak ambik akaun. Saya budak sains tulen. Dapat sambung CAT. member saya pun sama, dapat asasi sains pengurusan ekonomi kat uia. Lepas tu, degree boleh la nak sambung akaun

      Delete
    4. Takdelah. Boleh je. Ambik asasi sains pengurusan ekonomi,atau diploma, atau terus sambung CAT kalau mmg nak ambik akaun. Saya budak sains tulen. Dapat sambung CAT. member saya pun sama, dapat asasi sains pengurusan ekonomi kat uia. Lepas tu, degree boleh la nak sambung akaun

      Delete
    5. Ada tak sesiapa yang berminat untuk buat part time buat akaun kompany. siapa yang berminat boleh hubungi di no 01152794628.

      Delete
  4. blh ajer klo xde basic akaun pon

    ReplyDelete
  5. ape contoh kerjaye yg ambik jurusan akaun ek ?

    ReplyDelete
  6. Contoh kerjaya, akauntan,juruaudit dan macam2 lagi

    ReplyDelete
  7. akuntan susah tak ?

    ReplyDelete
  8. tak susah kalu betul2 minat

    ReplyDelete
  9. apa kelayakan untuk masuk ke bidang perakaunan?
    banyak tak market dalam bidang nie di malaysia??
    apa beluang pekerjaan yang lain selaimn menjadi akauntan jika kita graduasi perakaunan?

    ReplyDelete
  10. Salam. Maaf bertanya, jikalau saya ingin menjadi pensyarah akaun, university manakah yang patut saya masuki?

    ReplyDelete
  11. Salam. Maaf bertanya, jikalau saya ingin menjadi pensyarah akaun, university manakah yang patut saya masuki?

    ReplyDelete
  12. Salam, boleh tak beri nama/link jurusan perakaunan di universiti islam antarabangsa?

    ReplyDelete
  13. salam , b0leh tak nak tanya uni kerajaan ape yg ade menawarkan bidang perakaunan untuk asasi/ foundation ? .. harap dapat tolong

    ReplyDelete
  14. Salam, saya dpt tawaran dip in banking tetapi saya ada terbaca banking tak boleh jadi auditor. Apa yang perlu saya buat?

    ReplyDelete
  15. salam, boleh ke klau saya nk sambung kos berkaitan perakaunan untuk degree walaupon saya tak ambik aliran akaun semsa di matrikulasi

    ReplyDelete